Вівторок, 26.11.2024, 22:56
Вітаю Вас Гість | RSS

Дика Слива (Wild Plum)

Головна » 2012 » Квітень » 12 » НЕ ВСЕ, ПРО ВСЕ - 37
02:45
НЕ ВСЕ, ПРО ВСЕ - 37

 

 
.
ХРИСТОС ВОСКРЕС !

 
 
ВХІД ВІЛЬНИЙ...

 
 
МОЛОДШИЙ БРАТ ( оновлено фото )

 
 
РИБАЛКА БУЛА "ВДАЛОЮ" ...

 
ЗРУЙНОВАНІ ХРАМИ ТЕРНІВ. Ч.3.

 
 
 
ФОТО. МІСЦЕВЕ.
 
 
 
 

 
      христос воскрес!
1Христос воскрес!$
 
"Христос воскрес!"-десь пролунало,
І на душі святково стало.
Ось кошики із рушниками
Несуть до церкви із пасками.

Святково свічки засвітились,
І всі частунки освятились.
"Христос воскрес"-лунають дзвони.
Хай зникнуть всякі перепони!

Хай у душі панує свято,
Хай успіхів буде багато!
Хай завжди і у всім щастить.
І хай вас Бог благословить!
 
 

     вхід вільний...
 
 
 Багатостраждальний, місцевий об*єкт історичного значення, під назвою «Теренок»,    (   на фото  )    зазнав чергового нападу. Раніше , ( про що ми писали ) були зрізані решітки з вікон… Колишні винні, княжі ( Щербатова) підвали , віднині стали вільними для огляду, для всіх бажаючих.

  
 
       Двоє головних , вхідних дверей , нещодавно були викрадені невідомими зловмисниками - то ж, віднині всі, хто хоче, відтепер може вільно екскурсу вати цим місцевим визначним місцем. Тим більше, що попередній власник реконструюючи будову. обідрав його нутрощі до первинного стану - до цегли - то ж цей огляд має споглядати ся під кутом враження, немов би часів 19 – го століття. Із нинішнього – 21 – го…
     Якими будуть подальші дії місцевих  « тіпа крутих », котрим « по барабану» - що красти , лиш-би для себе, - навіть важко уявити …
 
 ( ◄ --- ▲,  ---►   На фото - всередині приміщення  )
 






























 

   молодший брат
 

 

     Свого часу Терни вважалися промисловим селищем, бо тут було промислове підприємство – цукровий завод, а до нього  прокладена  залізнична гілка від Білопілля ( ◄ див. фото 1) Нехай і вузькоколійна ( ширина колії 750 мм), та вона забезпечувала комбінат всім необхідним для його діяльності – паливом, будматеріалами, обладнанням та іншим.  У зворотньому напрямку вивозилась готова продукція та супутні матеріали. Протяжність цієї колії, котра була побудована у 1930 – х роках складала 32 км. У повоєнний час, по ній перевозились і пасажири.  Продавалися квитки у касі, був кондуктор і у причепленому червоному  пасажирському вагоні,  земляки діставалися райцентру, котрим, на той час , і було Білопілля. У селах, котрі траплялися на шляху курсування, були зупинки.  

  Окрема колія простягалася від цукрозаводу( у Сумському напрямку)не доходячи до села Руда ( Білопільського району ), де повертала праворуч, далі -  декілька кілометрів полем, до відзначки між Рудою та Декачівкою.  Загальною довжиною понад 10 км,ця дільниця слугувала для перевезення цукрових буряків на підприємство. Ліквідована була у 60-х роках. Цю позначену  частину залізниці, вдалося знайти на військовій карті армії США, датованої 50-ми роками минулого століття. Дещо скомбіновану її і  подаєм ( дана колія позначена у колі червоним кольором. (  ◄ Див. фото 2).
  "Молодший брат" - таку назву має інтернет-сайт, на котрому систематизовано дані про всі вузькоколійки колишнього Союзу. На жаль про нашу, з інформації, фактично лиш карта  залізниці Білопілля - Терни (див. фото), та те , що її вже немає. Останній сезон цукрозавод відпрацюював у 1996 році, і з його ліквідацією , канула в Лету і вузькоколійка - з "кукушкою" ( так звали  паровози) та рейками.  (  ◄ Фото 3 - 4; ці паротяги та тепловози курсували до Білопілля з цукрозаводу. Світлини кінця 50-х та середини 60-х років, із архіву колишнього машиніста П. Антонова, котрий на них зліва та посередині , відповідно).



 
" Металобрухт - все, решта - ніщо..." - так можна перефразувати відому фразу.  64 кілометри рейок, металоділками було продано на брухт. Орієнтовно це 1 300 тон металу - провівши відповідні арифметичні дії, можна приблизно вирахувати вартість оборудки. Ця сума складе, за  нинішніх цін, майже 3,4 мільйона гривень.
 
   Декілька десятків років "кукушка" справно виконувала покладені на неї обов"язки, і кожен її рейс  супроводжувався сигналами-гудками, котрі було чутно по всьому селищу. Тернівці сприймали їх, як місцевий невід"ємний  колорит, хоча з кожним роком вони лунали все рідше і рідше.
 
   Залізничний (металевий) міст через річку Терн фактично розрізаний вподовж навпіл, і перелаштований на пішохідний. Повторюватись про долю відрізаної частини , не будемо(   ◄  фото-6).
   Для історії, від колишньої залізниці залишиться хіба - що насип ( фото-8, див. нижче  ▼) по которому простягалась  колія "молодшого брата" та так званий "тунель" ( див. фото 5   ▲ - червоним пунктиром вказано  колишній шлях потягу). На нинішній час ще тримаються його опорні стіни.
 
 У заростях, на території цукроварні  можна знайти рештки стін залізничного депо ( ◄ фото-7 ), а у одному з дворів - прилаштований одним із господарів, під  складський  вагончик, залишки колишньої " кукушки" ( у цьому випадку - дрезини, - невеликої транспортної машини, що пересувається по рейках), ( фото-9  ▼).
  Як кажуть, все  тече, все змінюється - був такий епізод у  місцевій історії пов"язаний  із залізничним шляхом сполучення, та закінчився. Недригайлівський район став одним з двох (ще Липоводолинський) , по території котрого  не курсують потяги, і не лунають  протяжні гудки паротяга.
 
  Такий, цей коротенький екскурс у недалеке минуле, котре не повертається...
 






 
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              


 

     рибалка була " вдалою..."
 

    Така собі  пригода  сталася  із  місцевим  «  рибалкою».  котрий  захотів  було  поласувати  натур продуктом  нашої,  якої  не  є  річки .  Терн  вона  називається  -  річка .  І  риба  в  ній  деяка  таки   водиться.

        Хоча  на  даний  час ( весною),  взагалі  то риболовля   заборонена , та   чолов*яга ,  за  характером  безкомпромісний, і  йому,  як  кажуть,  на це  … (три крапки).  І  не  просто  спіймати   захотілось , якусь  рибину звичайною  вудкою,  а  електро…

     То і приїхав  був автівкою,  котру  залишив  неподалік  визначеного місця ,  для  незаконного  вилову  весняної  рибалки – електровудкою.

    ...Провідавши  про  це ,  місцеві  «зелені»  вирішили  діяти  радикально  -   всі  чотири  колеса  легковика  браконьєра   було  порізано,  а  на  «десерт», -  у  салоні,  м*яко  кажучи  ,  -  нагадили…

    Щуки  мабуть  залишились  задоволені.


 

      зруйновані храми тернів. ч. 3.
 
      1727 року землі довкола Тернів  перейшли у власність графа Гендрікова – зятя російської цариці Катерини І, а 1749 р. імператриця Єлизавета затвердила цей маєток за його донькою Марфою Симонівною Сафоновою при народженні сина Петра.. Невдовзі, перебуваючи в Україні, Єлизавета Петрівна вирішила відвідати в Тернах свою двоюрідну сестру Сафонову. До її приїзду було зведено дерев*яний палац та дерев*яну домашню  одно престольну церкву, в ім*я Воскресіння Господнього, при ньому. В ній молилася цариця перебуваючи в Тернах.                        Нові будови були зведені на підвищенні, яке з часом  отримало назви «Княжа гора»,  «Буква А», «Заводська».  Власного приходу церква не мала. За деякими даними храм був споруджений в 1763 році.

      В 1777 р. Терни  на дві рівні частини розділили між собою російські вельможі Щербатови та Дмитрієви –Мамонови. Дерев»яний палац, розташований у тій частині, що тепер належала Мамоновим, зруйнували, проте Воскресенська церква була збережена новими власниками. 
  
У 1848 р. церква була поновлена князем Щербатовим. Храм неодноразово ремонтувався зі збереженням існуючого іконостасу в його давньому виді. Ф. Гумілевський  писав у  середині ХІХ ст. про  цей храм  ,  що за рахунок князя Миколи Олександровича Щербатова  «… устраивается деревянная колокольня к придельной Воскресенской церкви с обновленим всей церкви, сообразно  новому  фасаду, и поновленим іконостаса живописью и золотарною работою. Жервования его, как можно полагать, простираються до 10 000 р. серебром .»  -( напевне малися на увазі пожертви ,разом і на Миколаївську церкву також).    В тому архітектурному вигляді , котрий склався до 1850 р. церква існувала до жовтневого перевороту.

       На початку 1918 р., все, що було цінного, вивезли чекісти, і воно пропало назавжди. В кінці жовтня 1918 року Воскресенська церква була спалена місцевими більшовиками.

      Нині на  цому місці , невеликий  сквер, у котрому  донедавна, розміщувався пам»ятник  вождю більшовиків-комуністів   Ульянову –Леніну, котрі знищили  церкву, а декілька років тому, за іронією, було знищено і пам»ятник натхненнику руйнівників.

 
 
 

     фото. місцеве.
 

 



 
 ******************************************************************************************************************************************8*                                                                                                                  
Переглядів: 881 | Додав: ІлькоТорбинка | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Фільтр пошуку
Меню сайту
Категорії розділу
Пошук за словами по сайту
Вхід на сайт
Архів записів (2010-2016 р.р)
Календар..........
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Статистика сайту

Онлайн всього: 28
Гостей: 28
Користувачів: 0
Відвідини сайту (з країн) з.1.08.2016 р.
Flag Counter
Copyright MyCorp © 2024