дорога-полігон...
курчачі хлопоти
із бізнес-світу земляків
пролетіли...
рок-гімн
для перегляду світлин у повному розмірі, тисніть на зображення
дорога-полігон...
Дороги завжди були болячою темою - свого часу, ще за існування колгоспів, в кінці 80-х років минулого століття, в Тернах було заасфальтовано декілька головних вулиць. На території прилеглій до цукрозаводу - за допомогою цього підприємства, а у центральній частині - колгоспу імені Чапаєва. На міні-асфальтовому заводі тоді-ж встановлене спеціальне обладнання де і "варила" суміш для покриття наймана бригада кавказців. У перший рік дорогобудівництва по вул. Шкільній те приготування асфальту проводилось "на око", бо не було спецтермометра, за яким і визначалась готовність суміші. Результат цього недоліку було видно відразу - асфальт, котрий укладався, з однієї автівки був в"язкіший, а з іншої - рихліший. Така неоднорідність пролягла по всій майже двокілометровій довжині дорожнього покриття.
Наступрим роком відповідне обладнання було удосконалене і по вулицях, на котрих стелили асфальт , якість була уже кращою, про що свідчить те, що на них покриття тримається і нині.
"Першопрохідна" вул Шкільна почала сипатися за декілька років - вибоїни все більше надокучали , особливо автомобілістам. Час від часу найбільші з них підсипалися щебнем або шлаком, чи мешканці, навпроти своїх помешкань, де такі ями утворювались, намагались самотужки якось вирішити це питання , закладаючи їх цеглою чи іншим матеріалом.
Щороку повесні, після морозно- дощових "катаклізмів", стан дороги погіршувався, але не так загрозливо , як цьогоріч - нині тут, інколи провали у декілка десятків сантиметрів, "бабини животи", місцями суцільні непроїзні ділянки. (◄ на фото►). Напевне далося взнаки і те, що місцями придорожня територія була раніше приболочена, а нижній шар основи дороги висипаний не належної товщини.
Посприяли такому стану і важковаговики, котрі проїжджають цим шляхом у такий весняний, несприятливий , для дороги час. Нині вона виглядає радше як полігон для випробувань транспорту та і пішому люду треба уважніше дивитися під ноги, аби не стати жертвою цієї артерії. А авто-тракторо-мото-кінні засоби переважно вимушені користуватись іншою, паралельною вулицею, щоби потрапити з одного краю, до іншого.
На сесіях тернівської селищної ради щороку підіймаються відповідні питання по ремонту місцевих доріг, депутати голосують, але відсутність коштів, є гальмом у вирішенні цієї проблеми. Навіть узбіччя центрального шляху в селищі ( особливо біля автобусної зупинки ) має жахливий стан,( на фото►) але він, як виявляється не у компетенції місцевої влади, а автодорожньої служби. Хоча цими днями вона і проводить так званий ямковий ремонт, але саме по дорозі, не звертаючи уваги на "водойми" обабіч, навіть у центрі.
курчачі хлопоти
Весна для селянина, це море всякого клопоту, головно по господарству, після зимового затишшя. Роботи значно додається на всіх напрямках "фронту"- город, територія, живність... Господарі , особливо коли дозволяють погодні умови ( як нині) хватаються за все і відразу. Таке селянське життя. Одним із напрямків такої діяльності є придбання малечі птаства - курчат, каченят, гусенят, індичат, адже не кожен має ( на цей час) відповідного приплоду.
Придбання цього пернатого товариства задоволення не з дешевих, та йдучи щонеділі на тернівський базар , земляки викроюють дещицю коштів на придбання дзьобатого молодняка ( нині добове птаство буде коштувати (орієнтовно) в залежності від породи - курчата 20-30 грн, каченята 30-40грн, гусенята 40- 50 грн, індичата 50-60 грн. ). Ціни можуть дещо відрізнятись.
Замовити "контингент" можна і через інтернет - наприклад за цим посиланням.
Продавець характеризує підрощених курчат бройлерів ( до 1 кг), на сезон 2017 р. як птахів з високою виживаністю і відмінним мінімальним терміном набором ваги і гарантує якість від провідних племінних господарств. Вартість цього задоволення -45 гривень за особину.
Добових м'ясо-яєчних курчат породи "Майстер Грей", з угорських яєць, котрі відрізняються високим відсотком збереження, мінімальними термінами набору ваги можна придбати по 19 гривень. Як повідомляється в оголошенні, це птаство якісно значно відрізняються від курчат з українських яєць. Курочки Майстер Грей починають нестися з 4 місяців і несуть великі яйця масою 60-70г. Вага дорослих особин: курочка 3 кг, півень 7 кг. Купуючи м'ясо-яєчних курчат Майстер Грей, ви отримаєте великих курей, які добре несуться - запевняють продавці.
Є можливість доставки курчат покупцеві (умови уточнюйте за посиланням вище).
У що обійдеться прогодувати жовтодзьобих - то вже інше питання...
із бізнес-світу земляків...
Як відомо, бізнес справа не легка і до його ведення потрібен певний хист - від певних знань , для заснування до реалізації відповідного проекту. Після здобуття освіти чимало спеціалістів намагається втрапити у цю сферу діяльності та не в усіх складається. Нещодавно , на сайті "Наші гроші " промайнула інформація, де згадується наш земляк, уродженець Тернів.
Мова йшла про одну з провідних девелоперських компаній Західної України. Діяльність таких компаній полягає в істотній зміні будівлі, її збільшенні або самої реконструкції, в результаті чого буде змінений не тільки зовнішній вигляд будівлі або споруди, а й земельної ділянки в цілому. «Бізнес проперті девелопмент», про яку йде мова, займається комерційною, житловою, складською нерухомістю у Львові на продаж, має власні елітні квартири та приміщення під магазини в центрі міста, купує комерційну нерухомість.
Інформація у матеріалі стосувалася АТЗТ «Львівський універмаг «На ринку», ( на фото ►) котрий орендує та намагалася придбати одна із київських фірм директором якої є тернівчанин. Молодий чоловік також є її і засновником, разом зі львів"янкою. Вони також числяться власниками компанії «Бізнес проперті девелопмент» та виступають рівноправними контролерами останньої, яка займається продажем та орендою нерухомості у Львові.
Станом на 4 квартал 2016 року, (два перших поверхи та підвальне приміцення будівлі, площею 1850 кв. м.) 97,4% акцій ПАТ «Львівський універмаг “На ринку”» належать цьому київському ПП львів’янки та мешканця смт. Терни на Сумщині . Як зазначається, ринкова вартість цього об"єкту може бути більше 50 млн. грн.
Разом з тим, 7 березня 2017 р. Львівська облрада відмовилася надавати дозвіл на продаж приміщень колишнього універмагу на пл. Ринок, 32 через конфлікт щодо способу приватизації. Натомість депутати створили комісію для вивчення цього питання, аби повернутися до нього на одній із наступних сесій.
пролетіли...
Ще не так і давно, до війни на сході України, тернівці час від часу мали можливість чути звуки двигунів літаків, котрі пролітали над селищем. Це були цивільні лайнери, які прямували за своїми маршрутами - міжнародними регулярними, або чартерними рейсами, котрим "випадало щастя" летіти над нашим населеним пунктом. Хтось звертав на це увагу, хтось - ні, але такий факт ( буденний) був. У окремі дні виконувались рейси, котрі пролягали над Тернами чи поруч, але гул двигунів було чутно, частіше нічної пори. Сайт "Дика Слива", у той час, мав намір систематизувати розклад тих літаків, та висвітлити, але після трагедії з малайзійським літаком "Боїнг-777" МН-17, котрого було збито на Донбасі, подібні рейси стали оминати той регіон, і відповідно не літати через наш край, бо той напрямок пролягав і над нашими оселями. Маршрут перемістився і нині ми маємо " спокійне небо" від авіалайнерів...
Є декілька інтернет - сайтів, котрі відслідковують переміщення кожного літака в онлайн-режиміі- його початковий та кінечний пункт призначення з графічним позначенням. Один із них можна переглянути ТУТ. Там також вказується розклад відповідного курсу, дані про авіалайнер, з його фото та інша інформація. Достатньо лиш натиснути на зображення літака, котрий знаходиться на мапі.
Коли відслідковувати їх, можна побачити, що нині повітряний простір окупованої зони Донбасу ( ▲ позначено овалом ) не використовується міжнародними авіалініями, і відповідно напрямок сполучення, котрий був раніше ( в т. ч. і над Тернами ) втрапив у зону "не літання". Головним напрямком, через нашу територію, у цьому випадку був маршрут зі Скандинавії, північної Європи до південно-східних країн - нині оминається. Для прикладу , на мапі, позначено ненішній курс рейсу Осло -Дубай ( зеленою лінією) та колишній - жовтою. (див. фото нижче, праворуч ▼).
А до того часу, тернівці хоч і не знаючи, але чули гул двигунів наступних рейсів ( на той час ( до трагедії "Боїнга" у 2014 р.) всіх зареєструвати не вдалось):
Хельсінкі - Дубай (Аеробус А321-231), поблизу над Тернами пролітав о 22 год 45 хв.
Осло - Дубай (Боінг 737), над Тернами - 19 год. 30 хв.
Рига - Тбілісі (ВТ-722) - над Тернами - 01 год. 15 хв.
Мінськ - Баку (Embraer -170) - над Тернами 01 год. 30 хв.
Мумбай - Нью-Йорк (Боїнг-777) - поблизу Тернів - 01 год. 40 хв.
Копенгаген - Бангкок (Аеробус А-340) , над Тернами - 01 год. 45 хв.
Нью-Йорк - Делі (Боїнг -777) - над Тернами 12 год. 45 хв.
Копенгаген - Сінгапур ( Боїнг - 777)- над Тернами о 15 год. 25 хв.
Коли земляки знов будуть чути у небі над собою гуркіт цивільних літаків - невідомо. Напевне, що після війни...
P.S. До речі, як визначилось дещо пізніше, над Тернами таки "гуде" літак. Рейс Мінськ - Харків (літак на фото) має шлях над нашим селищем у день
рок-гімн
ГІМН УКРАЇНИ (Рок версія )/National Anthem of Ukraine
|